Dwutygodniowe praktyki w Walencji, Hiszpania, czas start!

W naszej szkole odbywają się przygotowania do wyjazdu. Uczniowie biorą udział w zajęciach językowych, kulturalnych oraz pedagogicznych. Między innymi uczą się języka hiszpańskiego, żeby mogli przełamać pierwsze bariery językowe. 26 maja, 16 osobowa grupa uczniów rozpocznie swoje dwutygodniowe praktyki.

 

Dzień 1. Podróż

16-osobowa grupa uczniów rozpoczyna dzisiaj (26 maj 2024) swoje dwutygodniowe praktyki zagraniczne w słonecznej Walencji, Hiszpania

 

Dzień 2. Czas na zapoznanie

Poniedziałek to pierwszy dzień praktyk. Uczniowie poznali przedsiębiorstwa, w których mają praktyki. Czas wolny przeznaczyliśmy na pierwsze zwiedzanie Walencji i aktywność sportową

 

Dzień 3.

Wtorek przywitał nas pięknym wschodem słońca. Na praktykach zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenie, które będą przydatne w naszej pracy zawodowej

 

Dzień 4.

Kolejny dzień praktyk za nami. Pracujemy i uczymy się. Piękna pogoda, wyśmienite nastroje towarzyszą nam od samego początku pobytu w Walencji

 

Dzień 5.

Zdobywamy nowe cenne doświadczenie i rozwijamy się w wolnym czasie zwiedzamy, czas spędzamy na plaży i wspólnie jemy posiłki

 

Dzień 6.

Piątek przywitał nas deszczem. Jednak i przy tej pogodzie pracujemy, zwiedzamy i spędzamy wspaniały czas w pięknym mieście Walencja

 

Dzień 7.

Sobota - dzień odpoczynku od praktyk Jednak my nie zwalniamy tempa i zwiedzamy ile się da. Dzisiaj odwiedziliśmy L'Oceanogràfic Valencia - największe oceanarium w Europie. obejrzeliśmy wiele gatunków ryb i zwierząt morskich, kompleks życia morskiego ze wszystkich zakątków świata, a także uczestniczyliśmy w pokazie delfinów. Następnie byliśmy w Museu Faller de Valencia - Muzeum Świętego Ognia, które jest nierozerwalnie związane z historią lokalną miasta

 

Dzień 8.

Niedziela - dzień aktywnego zwiedzania miasta poznaliśmy słynne zabytki Walencji, w których dominują gotyckie budowle. Czekała na nas urocza starówka, ciekawe budowle, widok na całe miasto z góry i wiele innych. Teraz odpoczywamy, spacerujemy po plaży i zbieramy siły na kolejny tydzień praktyk

 

Dzień 9.

Poniedziałek upłynął nam na intensywnej pracy, a po pracy trochę odpoczynku w wodzie. Czas umilało nam również wspólnie gotowanie i pieczenie ciasta

 

Dzień 10.

Wtorek - kolejny dzień praktyk zagranicznych za nami

 

Dzień 11.

Środa - aktywny dzień na praktykach. Nauczyliśmy się już wiele i chcemy jeszcze więcej

 

Dzień 12.

Czwartek - kolejny dzień praktyk już prawie za nami. Dodatkowym atutem wyjazdu na praktyki zagraniczne jest nabywanie nowych umiejętności językowych - uczymy się języka hiszpańskiego w pracy oraz na zajęciach, które realizujemy w trakcie trwania całego projektu

 

Dzień 13.

Piątek - ostatni dzień praktyk w hiszpańskich przedsiębiorstwach za nami. Dwa tygodnie minęły bardzo szybko. Przed nami zakończenie projektu i jutro już wracamy do Polski. Czas na pakowanie walizek

 

Dzień 14.

Dobiegł końca nasz pobyt w Walencji. Tradycyjnym zakończeniem mobilności jest uroczyste wręczenie certyfikatów przez partnera projektu p. Felip Mengual Domenech, właściciela firmy Europa Movilidad Estudiantil (EME SL). Dziękujemy za zorganizowanie interesujących miejsc praktyk, doskonałych warunków pobytu oraz interesującego programu kulturowego. Czas powrotu do domu

 

Przedsięwzięcie: Zagraniczna praktyka drogą do sukcesu zawodowego o numerze 2023-1-PL01-KA122-VET-000149400 realizowany jest przez Niepubliczną Branżową Szkołę I stopnia we Włoszczowie ZDZ w Kielcach w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego.

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego i finansowane jest przez Unię Europejską

 

Podsumowanie projektu:

W przedsięwzięciu „Zagraniczna praktyka drogą do sukcesu zawodowego." uczestniczyło 16 uczniów z klas II i III Niepublicznej Branżowej Szkoły I stopnia we Włoszczowie, kształcących się w zawodach: sprzedawca (8 uczniów), monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie (2 uczniów), mechanik pojazdów samochodowych (4 uczniów) oraz fryzjer (2 uczniów). Uczniowie mają status pracowników młodocianych.Wśród uczniów biorących udział w przedsięwzięciu były osoby ze specjalnymi potrzebami i mniejszymi szansami ( uczniowie z rodzin niepełnych , uczeń ze spektrum Autyzmu, uczniowie z rodzin o niskom statusie materialnym). Czas trwania i program praktyk został optymalnie dopasowany dla uczestników wyjazdu, uwzględniając wymagania i oczekiwania lokalnych pracodawców. Mobilność zawodowa odbyła się w terminie od 27 maja 2024r. do 07 czerwca 2024r. W projekcie, oprócz mobilności zawodowej zorganizowane zostały zajęcia z przygotowania językowego ( język angielski-30 godzin i język hiszpański-30 godzin) oraz kulturowego-15 godzin. Zajęcia z języka hiszpańskiego oraz kulturowe realizowane były zarówno w szkole przed mobilnością, jak i u partnera w Hiszpanii. Zajęcia przygotowawcze z języka angielskiego odbywały się w szkole w wymiarze 6 godzin tygodniowo przez 5 tygodni. Przed mobilnością odbyło się też 3-godzinne spotkanie grupowe z doradcą zawodowym Po odbyciu mobilności odbyły się również indywidualne spotkania z doradcą zawodowym (w wymiarze 2 godzin/osobę).

Główne cele, jakie udało się zrealizować, dzięki mobilności zagranicznej to:

- rozwój kompetencji zawodowych uczniów m.in. poprzez zdobycie przez uczniów doświadczenia w pracy za granicą, poznanie europejskich standardów i systemów pracy w celu poszerzenia ich możliwości rozwoju osobistego oraz zwiększenia ich szans i atrakcyjności na lokalnym, polskim i europejskim rynku pracy

- rozwój kompetencji językowych uczniów oraz zwiększanie różnorodności językowej w szkole poprzez doskonalenie umiejętności z zakresu języka angielskiego naszych uczniów oraz nabycie podstawy posługiwania się językiem hiszpańskim, co zwiększyło różnorodność językową w szkole

- uznanie efektów uczenia się w okresach mobilności za granicą z wykorzystaniem europejskich narzędzi i instrumentów (porozumienie o programie mobilności, suplement do porozumienia o programie zajęć, certyfikat potwierdzający udział w mobilności, Europass CV)

Najważniejszymi rezultatami przedsięwizęcia są:

- filmy i prezentacje przygotowane przez uczestników mobilności (relacja z przebiegu praktyk), które zaprezentowane zostały na zajęciach z przedmiotów zawodowych w celu przedstawienia uczniom, którzy nie brali udziału w projekcie informacji na temat funkcjonowania nowoczesnych firm hiszpańskich

- pokaz umiejętności fryzjerskich, prezentacje multimedialne zaobserwowanych podczas stażu nowinek technologicznych w branżach: mechanicznej, budowlanej, fryzjerskiej oraz handlowej
- wzrost doświadczenia szkoły w dziedzinie projektowania i organizowania praktyk zagranicznych

- poznanie przez uczniów historii, kultury i obyczajów innego kraju europejskiego, co wpływa na budowanie wśród uczniów szkoły świadomego obywatelstwa europejskiego

- wzrost kompetencji cyfrowych pracowników szkoły (wniosek pisany w generatorze on-line, korzystanie z platformy OnLineFRSE i platform międzynarodowych np.: eTwinning, School Education Gateway, Selfie+, Project Results Platform)

- podniesienie znacząco jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego dzięki nabywaniu praktycznych umiejętności zawodowych w nowoczesnych hiszpańskich przedsiębiorstwach

- wzrost zainteresowania szkołą w środowisku lokalnym

Przedsięwzięcie Zagraniczna praktyka drogą do sukcesu zawodowego Nr: 2023-1-PL01-KA122-VET-000149400 realizowane jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego i finansowane jest przez Unię Europejską

 

zdz dziennik